Tutoria

Tutoria

El dijous dia de tutoria vam fer una activitat per coneixe’ns. Vam fer 2 rotllanes una més gran que l’altre. La petita estava dintre i la gran fora. Van posar una cançó i les 2 rotllanes van començar a donar voltes. Quan va parar la música nosaltres també vam parar i amb el company que ens va tocar,les profes van dir per exemple: què et fa riure? i li vam explicar al que teníem davant. 
Així van fer diferents preguntes.Ens va agradar molt!!!.

Ivan



Quines emocions ens transmetent?


El dijous 23 de gener de 2020 vam fer una activitat on ens van posar moltes fotos a cada taula i nosaltres havíem d'agafar una cada un o perquè ens recordava a alguna cosa o perquè  ens agradava.

Havíem d'explicar perquè l'havíem agafat. Alguns van dir que perquè els recordava a un lloc que havien anat que era molt semblant i altres perquè els agradaven els colors o perquè hi havien anat amb la família...


Gael i Júlia   



Activitat cooperativa amb gots

El dijous 16 de gener de 2020, vam fer una activitat amb gots de plàstic, una goma i cordills.
Havíem de fer una construcció amb el gots sense tocar-los amb les mans.
Vam veure que necessitàvem l'ajuda de tot el  grup per aconseguir-ho i que ens havíem de posar d'acord  perquè ens sortís bé.

Ariadna i J'aret














13 de gener de 2019

El passat divendres vam tenir la primera sessió de valors d'aquest segon trimestre i la vam dedicar a fer una sessió de "preguntes i respostes" per tal de conèixer-nos millor a nosaltres mateixos. Durant el primer trimestre ja en vam fer alguna, però mai n'havíem fet cap a la classe de teatre. Vam aprofitar el terra amb dos colors com a "sí", "no" i "no ho sé/potser", que era la línia entre les dues meitats.

Aquí en teniu algunes fotografies:

 






16 de novembre de 2018

Avui a l' estona de valors hem seguit veient imatges que, depenent de com es miressin, semblaven una cosa o una altra. Fins i tot n'hem vistes algunes en moviment!

Al final de la sessió hem intentat superar un repte: com unir 9 punts amb només quatre línies rectes i sense aixecar el llapis del paper. Per què ens posa barreres imaginàries, la nostra ment? A continuació teniu les imatges, i la solució als 9 punts de Wertheimer! (Alerta spoiler).

Noia que balla, cap a quin cantó? O cap als dos?


Metro: arriba o marxa de l'estació?



Quina línia és més llarga? O són iguals?



Quina peça és més llarga? O són iguals?




Encara que no ho sembli, les línies són rectes i paral·leles entre elles.




Què hi veieu?



El rostre d'un indi, o un esquimal dempeus?
Ep! Aquí la nostra ment s'imagina uns punts que no existeixen.




Visca el disseny gràfic! Una B, o un 13? O tots dos?


Tot això només són taques. Ai, espera, que el meu cervell ho ajunta tot i s'imagina coses...



Punts que ara hi són i ara no hi són! Com pot ser?


Els 9 punts de Wertheimer:


I la solució







9 de novembre de 2018

Avui a la classe de valors hem parlat de que a vegades les persones tenim punts de vista diferents, i una mateixa situació pot ser interpretada de diferents maneres segons com es miri. Per tal de fer-ho d'una manera més entretinguda i visual, ens hem sorprès amb algunes imatges que va popularitzar la psicologia de la "Gestalt" ("forma", en alemany).

"Efecte òptic", ha dit l'Amat. "Il·lusió òptica". En algunes imatges que hem vist, el nostre cervell necessitava completar figures amb línies imaginàries. En d'altres, depenent de com miràvem hi vèiem una cosa o una altra.

Comencem!

Dues cares, o una copa?











Només formes negres, o alguns cosa més? La ment imagina les línies que falten? ( o hi veieu un ou kinder que explota, com en Biel?)



Una de les imatges que més ens ha fascinat: el cub de Necker. En J'aret deia: es mou! Es mou de veritat, o és la nostra ment?




La ment necessita tancar i completar figures amb línies imaginàries altre cop... Veieu un triangle, un quadrat i una estrella? No existeixen! O sí?







A continuació, us presento unes línies! O potser hi podeu llegir algunes lletres...?







Un home tocant el saxofon, o la cara d'una noia? (O alguna altra cosa, Pol?)




Qui porta aquest abric de pell...Una velleta, o bé una noia jove que porta un collaret i mira cap enrere?



Una llebre, o un ocell?





I per acabar... De front, o de perfil?








El proper dia més!

Aleix.



Benvinguts a la secció de valors del curs 2018/2019.

En aquest espai anirem compartint les activitats que realitzem els divendres de 10h a 11h, el nostre espai per a aprendre i reflexionar sobre els valors i les emocions, per tal de conèixer-nos millor i de trobar eines per a afrontar la vida de forma més positiva i relaxada, conjuntament amb les persones que ens envolten.

Algunes de les activitats que hem fet a valors ens han sorprès, com per exemple la de l'observació de l'objecte (un llapis!). Per què ens fa observar un llapis durant una bona estona, aquest Aleix! Que s' ha tornat boig? Anem per parts...

A l'estona de valors sempre comencem amb un exercici de relaxació, per tal de treure tensions i estar més receptius. Escoltem la nostra respiració amb els ulls tancats, mentre sona una música agradable de fons. Poc a poc i a partir de concentrar-nos en la nostra respiració, sentim com tot es torna més lent: els músculs i la ment es relaxen, el cor batega més pausat i tranquil, la respiració es torna cada cop més profunda. Fins i tot algun cop pot ser que ens adormim! També ens passa que alguns dies, si estem molt tensos, ens costi més relaxar-nos que en d'altres: no passa res, és normal. No ens hem de forçar a relaxar-nos.






Contemplació de l’objecte

Fa unes setmanes vam treballar la paciència i la concentració. Un dels exercicis que vam fer va ser la contemplació d' un objecte, concretament d'un llapis. Aquí teniu les instruccions per si voleu repetir l'exercici a casa, amb l'objecte que trieu: 

 Asseguts en una postura còmoda, amb l’esquena recta i amb la llum adequada, tanquem els ulls. Efectuem un parell de respiracions llargues, profundes. Obrim els ulls a poc a poc i agafem lentament, amb suavitat, l’objecte que hem escollit per observar. El subjectem, convertint aquest moviment en l’única cosa present en la nostra ment, centrant tota la nostra atenció en aquest acte. Ara col·loquem tota la nostra consciència en la contemplació de l’objecte. El manipulem lentament, l’observem, mantenint la nostra ment en silenci. Si ens distraiem (cosa que passarà) i se’ns apareix algun pensament o emoció, ens tornem a concentrar en l’exploració. Permetem als pensaments o emocions simplement passar. Deixem-los anar. No ens caldrà empènyer-los de cap manera, ja que seran desplaçats per la nostra atenció a l’exercici. Mantinguem un ritme de respiració pausat. Ens ajudarà. Continuem amb la pràctica, mantenint la nostra atenció en l’objecte durant dos o tres minuts més, repetint l’operació de tornar a ell cada vegada que ens distraguem. Quan hagi passat un temps, deixem l’objecte sobre la taula, lentament, sense brusquedats, amb tota la nostra atenció, i, retirant a poc a poc les mans, donem l’exercici per acabat.


També vam veure aquest conte, del que vam aprendre que sovint és necessari esperar abans de reaccionar de forma precipitada:








Aquí podeu consultar el que vau treballar a 2n amb la Isabel:

QUÈ ÉS L’ASSERTIVITAT?
Ser assertiu no significa voler portar la raó, sinó expressar les nostres opinions i punts de vista, siguin correctes o no. Tots tenim dret a equivocar-nos.




LA BERTA I LES ULLERES DE VISIÓ EMPÀTICA




Ja sabeu on han anat a parar les ulleres????







QUI VOL, POT!!!!!

Alguna vegada tots hem estat com l'Ernesto, però allò més important és voler aconseguir fer les coses i ESFORÇAR-SE!!!


Imatge treta del bñog Recursos per a l'E.E.

Recorda que poquet a poquet anem fent camí, com la tortugueta!



I que tot esforç té una recompensa, com el porquet gran que va treballar molt construint la casa de maons.




 Hem hagut de treballar de nou l'autocontrol i en aquest cas el control de la ràbia.





4 comentaris:

  1. M'encanta l'escola la Muntanyeta

    ResponSuprimeix
  2. Gràcies Aleix per compartir aquest vídeo i l'exercici d'observació d'un objecte. És un exemple clar per a treballar la concentració i sobretot la paciència, el saber esperar i controlar la impulsivitat. Les tortugues de tercer estaran ben contentes!
    La vostra veïna de la planta baixa. Qui sóc?

    ResponSuprimeix
  3. Aleix hem mirat les teves imatges amb la familia i els i ha agradat molt.
    Martí

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Bon vespre Martí i família! Quin goig el vostre comentari. Aquest divendres a l'estona de valors farem la segona part de la "Gestalt", que inclourà un petit repte...Sorpresa!

      Suprimeix